افزایش 30 درصدی ثبت نام در آزمون ملی حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی
کد خبر: 4212174
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

افزایش 30 درصدی ثبت نام در آزمون ملی حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در زمینه آزمون ملی حفظ قرآن کریم افزایش 30 درصدی نسبت به سال قبل بوده است که این آزمون در تاریخ 14 اردیبهشت در 5 حوزه برگزار خواهد شد.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی با بیان اینکه نسبت به سال قبل افزایش بالای 30 درصد در زمینه حفظ قرآن کریم داشتیم، گفت: خراسان جنوبی جزو ده استانی است که بالاترین شرکت‌کننده‌ها را داشته است و حدود 403 نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه از نظر جمعیتی به لحاظ ثبت نامی رتبه دوم کشور را داریم، اظهار کرد: مرحله اول نوزدهمین دوره حفظ قرآن کریم در تاریخ ۱۴ اردیبهشت در حوزه‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس و درمیان برگزار می‌شود.

سلمانی گفت: آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم با اعطای مدرک تخصصی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که در طی دو مرحله کتبی و شفاهی و در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و مرحله شفاهی آن در تابستان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش حفظ ۱۰ جزء مدرک درجه ۵ معادل دیپلم، ۲۰ جز مدرک فوق دیپلم و کسانی که در حفظ کل قرآن شرکت کنند مدرک لیسانس دریافت خواهند کرد لذا افرادی که به مرحله بعد این آزمون راه پیدا کنند  مدرک درجه دو فوق لیسانس و کسانی که در مرحله بعد موفق شوند مدرک درجه یک دکتری داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha